Smekveckan

Nu har vi landat i Sverige igen! En vecka i Turkiet va precis vad vi behövde efter en intensiv period innan bröllopet. Det har inte hänt så jättemycket under resan utan vi har hållt oss till planerna...lugnt och skönt framför poolen.
Vi hamnade på ett hotell som i stort sätt bara hade tyskar som gäster. Vilket va lite synd för just det tyska språket är ju inte jätteroligt att lyssna på...för allt va verkligen på tyska...vi funderar fortfarande på om de i receptionen kunde engelska över huvudtaget?!...:)

Men vi har haft det riktigt bra och nu laddar vi om för nya saker, 120% fokus på jobben, grillfest i byn på fredag som vi såklart är med och arrangera, så håll tummarna för att solen visar sig då, och sedan det kommande bröllopet för Madde och Simon om 3 veckor där jag (Ulrika) är toastmaster. Bara en massa roligheter framöver plus att mamma och pappa fått sålt sitt lilla hus så det ska tömmas och flyttas vidare till nästa boende..Vi ska försöka hjälpa till lite här och där så gott vi kan...

Men först lite bilder från resan till er som vill se :)

Frukost på Espresso House på Sturup är ett måste!

Mums god mat på flyget.

Väl framme blev det några timmar i dessa stolar.
Härligt tyckte även denna coolig efter några timmars badande.

Det blev en massa badande men bäst va ändå att åka vattenruschkana.
 Den blåååå löd orden hela dagarna ifrån lillplutten.
Så det blev en massa gånger i just den blååååå.

Mina älsklingar!

Två tyska tanter tyckte att Theodore stirrade med långa ögon på dem när de köpte glass till sig själva ute på gågatan så de tog snabbt upp plånboken och köpte en glass till Theodore också. Jag hann knappt säga guten tag innan han höll en glass i handen. Mycket trevliga och snälla tanter. Danke, sa Theodore och log stort med sina blå ögon.

8 timmar på standen blev det i tisdags och vi sa att vi gå upp till hotellet när Theodore börjar tröttna på standen. Eftersom vågorna va så höga så kunde man inte bada i havet plus att Theodore va rädd för dessa och ville inte ens gå ner till standkanten.
Men denne lille pojke satt i sin solstol och pärlade, lekte med sina bilar, grävde i sanden, käkade glass, drack massa jucie, åt lite mat och tog sig en tupplur. Sedan hade 8 timmar gått...inte ett ord att han inte ville vara där. Utan han trivdes kalas fint och det är kanske därför vi aldrig tvivlar på att det inte skulle kunna gå och åka på solsemster med honom...han njuter av lugnet och finner sig i att bara vara. Sedan har ju han sina stunder han också men just denna dagen va han lugnet nr 1!

När väderleken visade att det skulle bli molning tog vi bussen in till Side. Molnen försvann  när vi kom fram och det blev lika fint väder som alla de andra dagarna....så det blev en god glass och lite fönstershopping innan vi tog bussen hem igen till hotellet för det blir riktigt varmt inne på de små gatorna när solen ligger på och vinden står stilla.

Kortlek, chips och öl/juice på balkongen är ett måste för att det ska bli en riktig semester!
Dock hade vi en riktigt liten balkong så en av oss fick sitta med halva kroppen inne i rummet och andra halvan ute på balkongen..haha...i denna stund va det fotografen som hamnade där. Fungerade lika bra det..bara lite längre fram till chipsen :)

Veckans höjpunkt!

Veckans flygade bild! Mitt i ett hopp i trappan

Även jag va ju med på resan. :)

Datorn krånglar lite så vi får avsluta med bilder där idag!
Kommer kanske upp fler inom kort...och såklart fler från bröllpet!

Ha en underbar vecka!

Familjen Rasmusson

Vårt Bröllop 2012-05-19

Vilken fantastisk dag!
Nu är vi Fru och Herr Rasmusson!
Vi hade en helt otrolig dag igår när vi vigdes i Spelingsholms kyrka som sedan fortsatte vidare mot bröllopsfesten som hölls på Fjelldalens slott i Harplinge. Det blev en härlig fest med mycket musik,god mat, härliga drinkar, fina tal, dans och massa annat skojigt.

Vi vill säga ett stort tack till alla som var med under dagen, alla som gratulerat oss på olika sätt och alla som arbetat under/med bröllopet.
ETT STORT TACK
detta är en dag vi kommer ta med oss in i framtiden och plocka fram då vardagen kan kännas lite motig.

Brudparet!

Stort tack ännu en gång alla!

Härliga dagar!

Ja, vilka härliga dagar det är nu förtiden...det kan ju vara härligt på så många olika sätt!

Som en härlig dag ute i solen med en glass i handen!

Eller en härlig dag med goa väner på självaste möhippan!!

Snygg klädsel!

Bubbelfrukost vid 8:00...det kallar jag härligt!

Nu tickar det fort framåt och nu är det 2 ½ vecka kvar.... tur att allt börjar bli klart :)
Bara liiite små fix till..hehe

Ha en underbar dag i solen!