Fest hos gamla grannarna!

Våra gamla grannar har flyttat till ett nytt hus och då blev det såklart inflyttningsfest! Både kul och tråkigt! Helst hade vi ju velat att de bodde kvar på Trossvägen med samtidigt förstår jag varför de flyttade...
KOLLA in UTSIKTEN!
Ett jätte fint hus med en otroligt fin utsikt (änsålänge...det ska ju tyvärr komma några hus framför deras sedan som kommer att skymma lite grann)

Filippa och Theo busade runt!

Ibland blir det lite sura miner när man inte så springa hela tiden vart man vill!

Tack Sanna, Kristian och Filippa för festen!

Utflyktsdag på hemmaplan

Ibland behöver man inte åka så långt för att hitta alla dessa smultronställen som finns överallt. Efter en torsdagskväll i Halmstad med Alica, Matilda och Jaison tog vi rundan inom Båstad och Torekov när vi var på väg hem.
Först blev det lunch på Café Utsikten i Båstad, glass vid toffelaffären i Boarp och sedan en fika på Café Killeröd utanför Torekov. Det sistnämnda måste Ni alla besöka! En helt underbar utsikt över kullahalv ön och en massa god fika. :)

Så efter denna dagen kan man förstå att det blev tvunget till att ut och springa en runda.

Café Utsikten

med utsikt ända bort till Halmstad.

Bus på café Killeröd!

Ha en bra helg!

1 års kalas!

Hurra Hurra i tisdags var det 1 års kalas för lillskrutten här på Trossvägen! Oj, vad mycket presenter han fick! En massa leksaker och kläder!
Tack alla!

Söta Pippi var ifrån Madde och Simon! Självklart fick även hon en stor blöt puss av födelsedagsbarnet!

Klippa parkettgolvet är hur kul som helst med den pratandes gräsklipparen!

Tårta blev det såklart också. Dock glömde jag ljuset...hur kunde detta hända?! Det låg ju bara 2 meter därifrån!
Tack Ditte för tårtan!!

Många paket blev det. Släp till lilla söta bilen och den cool solstolen med parasoll var några av alla saker!

Nu springer vår lille Theo snabbt och det lär väl vara i den farten som det går i tills nästa kalas när han fyller 2! Men nu njuter vi av varje dag och försöker dämpa farten lite..:) För annars är han ju snart 18 innan man hinner blinka!

Ha en trevlig fortsatt vecka!

Ditte 30 år!

Kära goa svägerskan är ju några år åldre än mig och hade sin 30 års fest i lördags! En mycket trevlig fest med hur god mat som helst! Tårtan till dessert var något för sig själv! Det var en sådan tårta som jag lätt skulle kunna tänka mig att ha på vårt bröllop om det blir något sådant i framtiden...så Ditte: Jag ska bara prata ihop mig med Martin lite så kommer det kanske en beställning på några stycken om något år...hehe..för den var väldigt fin och smakade helt fantastiskt!

Födelsedagsbarnet som öppnade den kanske inte mest överraskande presenten men kanske en av de roligast :) Kan tänka mig att vispen redan efter 2 dagar är lite utsliten...Ditte är verkligen bakaren nr 1! Och jag har nog blivit nr 2 nu när man äger en sådan vrålmaskin. :)

Den omtalade tårtan..chokladmousse, pannakotta och hallonmousse om jag uppfattade det hela rätt!

Två glada glada bröder

Farmor busar med de 2 största barnbarnen

Och Martin håller koll på den minste.

Lite sång blev det också framåt kvällen för oss som kan sjunga!

Kvällen gick mot sitt slut och mätta, goa och glada tog vi bilen hem till Skånelandet igen.

Tack Micke och Ditte för en trevligt kväll!
Ses imorgon!

Fint med handväska

För er som läst inlägget om Theodores 1 års dag kan jag meddela att Theodore sov hela natten...somnade som en stock kl: 21.00 och sov till halv 8 i morse. Han sover bra i vanliga fall också men det brukar bli att vi får sätta i nappen 1 eller 2 gånger varje natt...men somsagt i natt sov vi alla hela natten lång! Kanske inte bara beror på att han fyllt 1 utan för att det inatt var hyfsat svalt i sovrummen! :)

Efter många timmars sömn blev det lek med pappa...och vad leker man då med? Jo, köksmaskinerna såklart!
Perfekt när man kan använda bestikkorgen som handväska.

Men varför leka med alla nya leksaker när det finns sådana här roliga saker i huset. :)

Theodore 1 år!

Idag kl: 10.33 var det 1 år sedan Theodore föddes. Att tiden har gått fort behöver jag nog inte skriva för det gör jag ju typ i varannat inlägg. Men tiden har gått fort! Theodore har verkligen gjort mig och Martin så mycket rikare. Det fanns mycket kärlek hos oss innan Theodore kom också men nu är den enorm! Varje dag funderar man på hur lyckligt lottade vi är som har fått just honom. En glädjespridare nr 1! Han är såklart vårt allt och vi skulle inte kunna leva en sekund utan honom. Han tillhör familjen Rasmusson/Gisslander och har den största delen i vårt hjärta! Tack underbara Theodore för att du är den du är och ett stort Grattis på din 1 års dag! Det ska bli så otroligt kul att få vara med och se dig växa och bli ännu större. :)

För tänk när du var såhär liten:

Några timmar gammal bara.

och idag ser det ut såhär när du fyller 1:

Det blev paket på sängen såklart!

och matkille som man är så blev det såklart kalasmat hela dagen!
Pannkaka till lunch och lax, ärtor och potatis till kvällsmat!

På eftermiddagen blev det kalas med kompisarna ifrån byn!
På tisdag kommer släkten så det blir mer kalas i veckan..Jippi!!
Tack kompisar för alla presenter!

Theo bjöd på pannkaksstubbe med bär och glass!
Mamma och pappa bjöd föräldrar och syskon på annat gott...Så idag har kitchen aiden gått hett....Hur kul som helst att baka nu ju!

Ha en fortsatt bra kväll för det kommer Theodore att ha! Han kommer leka en stund till med sina nya leksaker och sedan kommer han att somna som en kung ikväll och vem vet när man blir 1 kanske man sover hela långa natten! :)

Puss och kram vår älskade skutt!

Semester underbara semester

I fredags kväll kom vi hem ifrån några dagars semester. En helt underbar semester! Vi tog bilen och åkte vill Karlskrona för att vara där i 2 nätter och sedan åkte vi vidare till Kalmar och stannade där lika länge. En lagom lång resa som bjöd på mycket mys, bad, sol, god mat och vackra platser!

Theodore trivdes hur bra som helst på alla ställen. Inte mycket gnäll alls...bara lite när han inte fick gå utan var tvungen att sitta i vagnen...men ibland måste man dit man ska eller så finns det dyra saker runt omkring och då blir det vagn...:) som tex inne i glasaffärerna i Kosta. Känns lite dyrt att ha honom på golvet gåendes.

Men som tur var fanns det inte många sådana "vagn" ställen på vår resa utan det var mest en massa bus och springandes. Så som det ska vara på semestern om man är 1 år! Jag och Martin tog extra semester vid 20.00 på kvällarna då vi satt på någon mysig restaurang. Vi åt och drack gott medans Theodore sov i vagnen! Hur härligt som helst för oss alla 3!

Nu blir det 2 veckor kvar på min semester innan det är dags att börja jobba...nedräkning sker...:) Så nu gäller det att njuta extra mycket!

Här kommer lite bilder ifrån veckan som gått:

Efter en dag med 32 grader passade det bra med något kyligt.

myspys med välling på Hotellet.

Det blev en heldag på Barnens gård i Karlskrona där vi även mötte upp kompisen Emelie med mamma och pappa! Det blev en toppen kul dag!

Pannkakor till lunch satt ju inte fel efter allt bad!

Efter lunch blev det att klappa alla djuren.
Det fanns kaniner, grisar, hästar, hönor, katter och som här små söta getter.

Kalmar slott!

Soliden var också ett "vagnställe" då man inte får gå på gräset. Antagligen inte kasta grus eller dra av blommor heller...;) Men fint är det verkligen där!

Så här kunde det se ut efter klockan 20.00. :)

Efter några dagar borta är det ju alltid lika skönt att komma hem igen. Och det har ju inte varit en lung helg för det utan igår firade vi Ditte som fyllde 30 år och idag är det ju vår självaste lille prins som fyller 1 år! Mer bilder ifrån dagen kommer förhoppningsvis senare ikväll!!

Hamburgekväll hos Sara, Andreas och Emelie!

Som 1:a pris på tipsrundan förra lördagen, på min 25 årsfest, vann Sara priset att bjuda oss på hamburgare. Grillat eller någon kedja fick hon själv välja. Men redan idag, en vecka senare, blev det hamburgerbar hemma hos dem!
Perfekt att ge bort priser som man själv får ta del av...eller kallas det egotrippat?! Nja, jag är nöjd med priset hon vann iallafall..hehe

Tack för en trevlig kväll med en massa go mat!

Lite stora brillor eller vad säger du Emelie? :)

Theodore fick prova Emelies fina rosa häst! Passade perfekt med den nya kepsen!

Godingarna!

Ingen sandlåda? hummm då tar vi landet istället!

När det är varmt ute kommer lockarna fram. :)

Nu sover gullungen gott efter en fartfull kväll hos kompisen!

Cykeltur

Fredagskvällen bjöd på en cykeltur in till Ängelholm. Det blev en snabb runda genom stan där Ängelholmsfesten höll hus sedan tog vi en runda ner till Råbockacamping och tog oss en hamburgetallrik och en välförtjänt öl efter allt cyklandes. Gott gott!

Mums. Korv och potatis!

Påväg hem till landet...

Efter en 3 timmars utflykt somnade Theodore som en stock när vi kom hem!

Idag är det en ny dag med nya utmaningar... Vi få se om det blir stranden eller kanske en runda in till Ängelholm.

En dag på stranden

Stranddax med kompisen Emelie!

Kanske lite tidigt att klämma tjejerna på rumpan redan och speciellt att bita i deras blöjor, Theo?!

Ha en härlig soldag!

Varberg och Sprintermästare

Denna härliga semesterdag tog vi bilen upp till Varberg för att hälsa på lilla Alicia med familj. Alicia föddes den 26 juni och är alltså bara 1½ vecka gammal. En sådan otroligt söt tjej!!! En väldigt liten tjej. Vägde 3100g när hon föddes och idag när vi var där hade hon gått upp till 3300g! Men oj vad man tycker att Theodore är stor helt plötsligt! Eftersom Theodore vägde 4440g när han föddes så är 3300g VÄLDIGT litet...:)

Efter ett fikabesök hos Isabelle, Miguel och Alicia tog vi en sväng på stan i Varberg. Lite shopping och fika (igen!) blev det innan vi for vidare ner till Halmstad för att spela och titta på lite hästar. Sprintermästeren ägde rum även detta året och det ville vi ju inte missa. Tyvärr blev vi inte så mycket rikare..men tänk att det kan vara roligt fast att man förlorar lite pengar ibland.:) Roligast av oss alla tyckte nog Theodore att det var eftersom Morfar var där och busade....

Nu blir det några dagar med solning på stranden om vädret tillåter!

Lilla söta Alicia!
Theo trodde det var en docka..så han ville helst slita och dra i henne...

Mamma med sin älskling!

Åka bil är ju kul ibland...och ibland får man sysselsätta sig med både det ena och det andra. Idag var det mammas solglasögon som fungerade som tidsfördriv!

Och när inte de var kul längre fick man ta till tårna...hehe

Morfar vill du smaka på lite gröt?

Nu blir det sängen för att orka med all solning imorgon!
(så då blir det la regn imorgon bara för detta nu då..hehe.)
Godnatt!

Härliga semester!

De första semesterdagarna har börjar riktigt bra. Igår blev det en runda ner till stranden och lite bad i havet. Idag har det tyvärr varit lite sämre väder så det har inte blivit något badande men en runda och fika med Viktor, Gustav och Eva blev det såklart...det är ju tisdag!

Nu i eftermiddags tog vi oss en lite uflyktstur här på hemmaplan. En sen lunch hos Rut på skäret blev det! Ett jätte fint ställe mellan Jonstop och Arild!

Mumsigt...Skånepanna med bacon :)

Nu kom bussen med Madde så nu ska vi umgås med henne!

Hörs snart igen!

25 årsfesten!!!!

Helgen har bjudit på mycket mycket skojigt! Mycket planering gav resultat: En otroligt rolig 25 års fest! Jag får tacka alla vänner som var med och min underbara sambo och sedan också för alla fina presenter. Jag är verkligen otroligt lyckligt lottad som har så många fina vänner...Tack tack!

Födelsedagsbarnet!

Min underbara prins. Du är världens bästa!

My girls, Fia och Madde!

Fest hela natten lång...

den förste som somnade var lille Viktor.

men vi andra höll igång länge..som en av värdarna i huset somnade jag såklart sist och klockan visade då 04.00 så som ni förstår blev det en KUL fest!

Theodore hade lite semster hos Farmor under helgen och han hade haft det minst lika kul som vi! Kan tänka mig att Farmor är ungefär lika trött som oss också. :) Efter en cykeltur till Farhult med mamma och pappa somnade lillkillen väldigt gott nu för en stund sedan...precis som övriga i familjen också kommer göra när de väldigt snart ska krypa ner.

Martin har gått på semester och börjar jobba först efter jul igen. Lyxigt! Först blir det 4 veckors semester ihop och sedan är det ju dags för honom att vara hemma med Theo medans jag ska dra in de stora pengarna till hushållet..:) Spännande att tiden går så fort!

Nu ska jag njuta av 4 veckor med mina pågar och blir det inte fullt upp på hinner jag nog med lite bloggande också!