Liseberg!

Ullevi

Förväntansfulla :)

Mer Ullevi

Gick visst bara lägga upp en bild i taget....:(

Bruce Springsteen!

Lite bilder från i lördags när vi va på Ullevi och såg Bruce Springsteen!

Fixardag

Theodore och Lukas pumpar hjulen på springcykeln.

Semester 2012

Lite mysiga bilder ifrån veckan som gått när vi varit ute och åkt lite.
Resan gick först till mormor och morfar i Bredaryd,  sedan upp till Borås med ett besök på Borås Djurpark. Därefter körde vi ut en runda på Tjörn och Orust där målet sedan var Lysekil. Vi övernattade sedan två nätter på ett hotell i Brastad precis utanför Lysekil.
Vi avslutade semestern med en runda i Göteborg hos Madde och Simon. De va så snälla och passade Theodore medans jag och Martin va och såg Bruce Springsteen på Ullevi med mamma och pappa.  Och oj, vilken upplevelse...riktigt bra! Tror pappa blev nöjd med sin födelsedagspresent :)

Söndagen tillbringade vi på Liseberg....mysigt att åka lite karuseller och spela på lite lotter...Martin tog hem storvinsten på två olika chokladhjul så nu har vi mycket gott att äta :)

Nu laddar vi batterierna här hemma i några dagar och hoppas på lite bättre väder.

Glassar har det blivit några stycken :)

Tåget på djurparken.

Liseberg

Orust

Lite salladslunch i Henån på Orust!

Lite salladslunch i Henån

Lite kvällsmys

Varför testa något nytt...Haha... Harrys som vanligt när vi är ute och reser...:) Perfekt eftersom man vet att det alltid blir bra..ceasarsallad idag..antar att farmor blir lite avis :) (Hennes favvorätt) Ha en skön kväll!

Borås djurpark

Semestern har börjat! Ett stopp i Borås för att titta på alla djuren va populärt... Nu ska inte jag klaga men...lite för varmt kan jag tycka :)

Projekt renovering

Idag har vi påbörjat projektet att renovera det gamla dockskåpet. Lite nya golv, väggar och möbler..kommer bli så fint! :)

Oj,oj...

Vilken häftig present!

Grattis vår 3 åring!

Idag är det ingen vanlig dag för idag fyller vår lille skrutt 3 år! Så dagen har börjat med paket på sängen..mysigt :) Grattis vår lille älskling!

Bakdag!

Idag blev det lite bak med kompisen Lukas. :) Resultatet blev gott!!

Hejdå huset!

Då har mamma och pappa idag lämnat över nycklarna till de nya ägarna av huset. Det känns såklart lite konstigt jag har ju bott där i så många år. Men samtidigt tycker jag det är skönt, för mamma och pappas skull...tänk så mycket tid de kommer ha över till att göra roligare saker än att fixa och trixa med huset :) Men det kommer antagligen kännas lite konstigt att gå förbi när man kommer hem till bredaryd nästa gång... Men grattis mamma och pappa till ert nya boende..ska bli kul att komma hem och få se hur det blivit nu när allt kommit på rätt plats! Sista bilden på huset...

Winnerbäck

Vilken mysig kväll vi hade igår! Det va Winnerbäck på Brottet, barnfritt, ett glas vin och trevligt sällskap av Jörgen och Lisa! Ibland är det skönt att bara få vara vi vuxna :) njuta av bra musik och ta det lugnt....även om Martin nog bara håller med om det sistnämnda..han är inte ett lika stort fan av Lasse som jag är ;) Theodore hade en mysig kväll hos farmor...tack för hjälpen :)

mer bilder...

Här kommer lite mer bilder ifrån de senaste dagarna som gått....

Bakken!

Safariejeeparna åktes 12 gånger.....
åkturerna va slut.....

Gårdagen med Sara och Emelie i Helsingör.

Mer Helsingör

Bild på fisken som skrämde Theodore.. Och jag förstår honom..lite läskig..:)

Liten tur till Helsingör!

Idag trotsade vi regnet och åkte över till Helsingör med Sara och Emelie. Först blev det en sväng på Öresunds akvarium. Många roliga fiskar. Tyvärr blev Theodore rädd för en av dem...så han ville inte titta mer.. Men efter det gick vi till Kronoberg och sprang på kullarna lite innan regnet kom igen. Sedan va det dags för lite lunch..ute under ett parasoll medan det öste ner samt mullrade och blixtrade..mysigt :) Efter denna dag är vi alla lite trötta så det passar bra med lite film mys i soffan nu. Ha en trevlig kväll alla!

Bakken!

När man köpte ett åkpass till barn så fick man åka varje barnattraktion max 10 gånger. Denna åkte Theodore 12 gånger...så det va tur att mamma och pappa inte åkte upp alla sina kuponger...:)

Hotellmys

Jätte härlig frukost på hotellet. Lekrummet precis jämte är ett stort plus :)

Golfkillen!

Det kanske kan bli ett golfproffs, vem vet...:)

Tågluff med roliga aktiviteter!

Liten semestertripp till Malmö. Nu har vi varit på Leandras dop och 1 års kalas och käkat kakor i massor :) Så mumsigt. Och nu har vi checkat in på hotellet och alldeles strax ska vi träffa Oskar och Emelie. Ha en skön kväll!

Man ska inte klaga....

Nej, klaga ska vi inte, vi på Trossvägen har det riktigt bra. Första lediga helgen tillsammans på ett bra tag och då kommer sommaren. :)
Eller lediga och lediga...jag har ju faktiskt varit inne och gjort ett månadsavslut så här på söndagsförmiddagen men det gick snabbt så det det blev även en sväng på Väla.

Igår hade vi en riktigt trevlig lördag med Mia och Johan. Grillning på standen på eftermiddagen och sedan blev det mycket snacka med lite god mat och vin på kvällen. Alltid lika kul att träffa Er!

En dag på stranden..tralalalaaaa

På senkvällen testade vi även en av bröllopspresenterna. Eldkorgen. :) Hög mysnivå kan jag lova!

Ibland tröttnar man på att vara ute och då är det lite kul att sitta och leka med det "nya" dockskåpet...eller, ja Theodore skulle nog mer kalla det ladugård. hehe Dockskåpet är mormor Birgittas gamla....så det har hängt med länge...men lika kul ändå...:)

Min fina födelsedagspresent av lillasyster kan man sitta och titta på länge!

Ha en fortsatt bra söndag så hoppas vi att vädret håller i sig lite så vi få sol i några dagar till!