Ny arbetsplats och en massa roliga saker

Det händer en del och då hinns inte bloggen med men det ska bli bättring på det :)



Borde egentligen tagit en bild på de 20 röda rosor jag fick av Martin för 1 vecka sedan när jag fick reda på att jag fått nytt jobb! Men kameran har inte varit aktiv på en tid så då fick jag passa på att fota de sista 2 rosorna ifrån buketten som fortfarande är fina. Till det nya jobbet nu då! Jag kommer vara kvar inom Espresso House, med tar nu över som Platschef på Väla istället, då Louise som är där nu ska gå på mammaledighet. Ska bli jättespännande med en större personalgrupp och ett lite högre tempo! :)

Så vackra...man kanske ska byta jobb lite oftare. :)




Vad händer annars här i huset då: Jo, Theodore pumpar hjulen på sin trehjuling.


och leker brandman...och blir bara större och större...igår var kompisen Lukas här och lekte en liten stund och då känns han så stor när en kompis kommer utan att någon mamma eller pappa är med...De leker en stund och sedan kommer Lukas mamma och hämtar honom...Så mysigt att ha kompisarna så nära så de bara kan springa över till varandra en stund då och då.



Den senaste veckan har det verkligen blåst höstvindar så idag blev det till att plantera lite höstblommor. Känns ju lite konstigt i början på september..men är det så, så är det så! Jag får för mig att bli det höstväder tidigt då går också hösten fortare...för man kan ju ingen annat än att räkna ner lite sakta mot november då vi tar en tripp till London.


Nu står Martin och bakar lite bröd och det är högtid för mig att baka lite också...tänkte ge mig på winerbröd...och sedan en räkpaj till Kräftskivan ikväll...Känns som det blir en bra kväll!
Tältet är ju redan uppe och nubben ligger på kylning! Kan ju bara sluta bra!




Måste avsluta dagen med en bild på ett av inköpen från Väla idag! Den nya butiken Gräddbullerian var ju otroligt söt..Det blev två gräddbullar..en med Nougatbotten och en med hallonsmak...spännande att se hur de smakar om bara en så där 10 minuter när det är lördagsfika :)



Ha en jättebra helg alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0