Barcelona

Då är jag hemma igen ifrån den härliga staden Barcelona.

Det var under en tävling på jobbet i höstas som jag och tjejerna drog på stort och vann en resa till Barcelona! Och vi prickade helt klart rätt helg! 17 grader och SOL! Nu vill man bara ha ännu mer sol....så snälla våren kom sakta mot oss nu....

Det fanns mycket att titta på i denna stad, kyrkor, arenor, utsikter, båtar mm...men roligast var nog ändå shoppingen...eller vad säger ni tjejer?!



Tyvärr lyckades jag bli sjuk precis innan vi skulle åka så jag har mått rätt dåligt hela helgen men eftersom solen sken hela dagarna har det varit lite lättare att följa med på allt. Men det hade ändå varit kul att åka dit snart igen för att se allt jag missade pga att jag var sjuk. Hade tex ingen matlust alls så Tapasen åt jag typ 2 bitar av sedan var det inte intressant längre för min hals/mage så det hade varit kul att få testa det igen...

Men det har ändå varit en jättekul helg och vi har fått se en massa roliga och fina saker och sedan blev det såklart en heldel shopping också! Vilket alltid är kul!

"Conversemöte på en lunchrestaurang i solen"


Den ständigt byggande kyrkan.



Påväg till köpcentrumet så stängde de gångbron för att släppa ut alla segelbåtar. Väldigt fint att titta på samtidigt som vi hann stå i solen och sola oss lite. :)


och så hann man ju tänka några gånger på att en sådan båt hade varit häftigt att ha...dags att börja spara om man ska ha råd med en till man gå i pension kanske..


Väl hemma blev det ett mysigt möte med min lille prins på måndagsmorgonen. Han hade mycket att berätta eftersom han har varit lite sjuk han också...men även hunnit med att vara på gammelfasters Maggans kalas, sovit över hos mormor och morfar, träffas Leo och varit på stora kusin Davids 4 årskalas!

Här provar vi de nya skorna som köptes i Barca. Passade jättebra och hans reaktion var att springa runt , runt, runt...så jag antar att han gillade dem :)


Nu återgår livet till det vanliga igen och jag hoppas så mycket på att både jag och Theo blir helt friska så vi kan jobba och gå på dagis som vanligt igen redan imorgon.
Sedan är det bara att börja räkna ner tills det är dags att packa väskorna igen...Rhodos Here We Come!! Men om några månader...:(..men man kan inte säga annat än att man fick mycket mersmak av solen efter denna helg.

Ha en fortsatt bra vecka!
/Ulrika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0