Stora Killen!

11 kg!

Efter dagens BVC besök kan vi konstatera att vår älskling har kommit över 11 kg sträcket! 11.1 kg väger han nu och 75.5 cm lång!  En stor kille men helt perfekt! Lite hull här och där men i den farten han rör sig nu så lär det vara borta inom en snar framtid.
Men tänk ändå att få så mycket beröm för att man har gått upp i vikt :) Jag kanske ska sätta upp ett mål själv på några extra kilon och sedan fira när jag nått dem...vem vet det kanske ge motsatt effekt så att jag går ner några istället....bara tanken på att jag får (måste) äta lite extra onyttigt gör kanske att man inte alls vill ha den där glassen på kvällen eller chipsen på lördagskvällen...hummm..tror inte det fungerar på mig..men det hade varit skönt. :)
Känns nog ändå bättre att försöka äta mindre onyttigt och bättre saker + att röra på sig lite mer...de säger ju att det ska ge resultat...MEN som mina lår säger då och då...du kan inte fuska Ulrika..för då stannar vi kvar...

Med det skrivet så ska jag och Theo ta oss en cykeltur bort till Farhult och köpa lite blommor. Det finns nämligen en kruka kvar på trädgården som ropar efter något fint.

[Kompisarna! Det syns vem som ligger lite över kurvan :)  Min gosunge såklart! ]





Ha en fortsatt bra dag i solen!
(Här är det sol iallafall)
Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0