Varför varför?! Kommer det mer SnÖ!

Förban***** Snö!

NU får det vara nog! Det var så härligt igår när man kunde gå normalt på vägarna igen och så vaknar man och ser att det öser ner snö IGEN! Snacka om att bli trött på vädret. Nu har det avtagit lite så förhoppningsvis slutar det helt framåt lunch så vi kan komma ut och få lite luft i eftermiddag.

Just nu sitter jag och väntar på att distriktsköterskan ska ringa upp, det var ju bara 11 st i kö när jag ringde, men nu har jag väntat i ca 20 minuter så det blev nog en liten kafferast imellan också verkar det som. Jag ska nämligen höra om vi kan komma in och få lite hostmedicin till den lille sjuklingen. Han hostar och hostar så det är lite jobbigt för honom på natten.

Nu ringde dem! Nehe Hostmedicin kunde man inte få till så små barn (hans kompis Emelie käkar hostmedicin sen en veckan tillbaka, konstigt, men jag får väl lita på henne i telefonen) och eftersom han inte hade haft feber idag så tyckte hon inte att vi skulle komma in. Men skulle han få feber igen så skulle vi ringa och få en tid. Han är ju pigg på dagarna, äter bra och tycker det mesta är roligt. Men sen rinner näsan jätte mycket visst stunder och på natten är det host, host och host. Jag tror också att han har lite ont i halsen då och då men det är så svårt när man inte kan fråga och få ett svar...Men som sköterskan sa: Jag hör på din röst att du är en trygg och lugn mamma så jag tycker inte ni behöver komma in än utan jag är säker på att du ringer när du känner att det blir värre. Och så är det nog, jag är rätt trygg och inte så orolig men lite hostmedicin hade helt klart inte skadat för hans lilla hals.

Nu har det iallafall slutat snöa! något positivt! Eftersom vi hoppar över babysimmet idag så ska vi försöka göra lite andra roliga saker. Nu kokar vi tex äppelmos. :) Och sen måste vi hålla koll på grannens hus som jag tror är sålt (äntligen) och eftersom det är den 1 mars ,dvs månadsskifte, idag så borde någon ny familj flytta in. Så jag och Theo kommer hänga som ugglor i fönsterrutorna...nyfikna som vi är!

Ha en bra måndag så ska vi ta det lugnt och försöka bli av med lite snuva här i Utvälinge.

Bilder sen helgen:

[Johan och Linda var på besök i lördagskväll och det var såklart Theo som fick all uppmärksamhet. :)]


[Sen igår hade vi en väldigt lugn hemmadag. Här med lite service på gåstolen!]





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0