Madde,Simon,Halmstad, Håkan,modevisning....


Vilken helg!

Bloggen har fått vila i några dagar medans vi har varit runt hos en massa trevliga människor de senaste dagarna.
I torsdags var vi ju hos Madde och Simon och blev bjudna på en fantastiskt god kasslergratäng och till efterrätt blev det den största chokladkladdmuffinsen jag har ätit. Så stor att ingen av oss 4:a orkade äta upp den....och det säger rätt mycket när både jag och Madde är stora chokladfreek. :)

[Madde fixar maten..]



[En trött men väldigt lycklig Theo! ]
[Han har nämligen fått en "riktig" mobil av Madde som han nu kan ringa med...hur kul som helst...Tack Madde!]




Sedan blev det en tripp till Halmstad i fredags då vi hälsade på farmor Inger och på kvällen blev det inflyttningsfest hos Håkan. Theo fick också gå på kalas fast hos farmor. :) Jag är helt säker på att han hade det minst lika kul som vi hade det, dock missade han Håkans goda kakor, men jag har fjäskat lite för Håkan och hoppas nu på att han ska skicka det hemliga familjereceptet....hehe

[Så här goda såg de ut...]



[2 snyggingar på festen!]



Efter en heldag i Halmstad på fredagen blev det en lite lugnare lördag. Martin jobbade så jag och Theo tog oss ut till Familia där det var modevisning. Jag har aldrig sett så mycket folk på Familia någon gång tidigare ( och då har jag jobbat där i 1 ½ år) så det var väldigt kul! Lönehelg och modevisning med Abba tema gav verkligen resultat! Härligt Härligt!

[Sitta? humm..skulle inte tro det! Så här står jag i vagnen nu förtiden.]


Efter allt detta blev det en lugn familjesöndag med mycket mys, bus, bakning och städning.

Martin tog tag i en massa grejer, tvättning, städning av toaletter, renbäddning av sängar osv. Hur duktigt som helst. Själv var jag nog lite lat igår och gjorde inte alls så mycket som min kära sambo..:(

[Min Bagare]

[4:a olika sorters bullar av en och samma deg! Så kan det gå när det är 2 bagare med i bakeriet. :) Självklart var vi tvugna att provsmaka alla 4 sorter till kvällsfikat och jag kan lova att de var helt OK! ]

[Alla 3 i familjen tyckte att Martins bröd var så goda att de smälte i munnen.
Vilken sambo jag har! Han är bra på det mesta som ni ser :)]


Idag är det måndag igen och denna vecka kommer att gå snabbt! 3½ jobbdag för Martin och sen är det långledigt med en massa spännande saker inbokat. Tex som Maddes 25 års fest på påskafton!! Längtar sååå.....Men än sålänge är det bara måndag och den fördriver jag och Theo genom att bara vara hemma. Vi fixar och trixar lite och nu efter en långpromenad i blåsten så ska vi ta oss en liten fika...kanske en nybakad bulle?!

 Ha det bra i blåsten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0