Gå ut och var glad!


Fred Neil sjunger ”Everybody´s Talking”
och det är vad alla gör
Sjunk inte, sjunk inte ner
gå ut och var glad!
Om du tvivlar, om du tvekar, sitt inte bara där
rör på dej!
Om din dröm har dött, sjunk inte
gå ut och var glad!
Var glad att du lever, var glad att nån annan är där
som kan höra dej, se dej
Var glad att du andas ännu
Var glad att du finns

Gå ut och var glad, din jävel!
Gå ut och var vacker och stolt hela vintern
Gå fort och le genom shoppingcentrat
Du kan om du vill!
Sluta nu, inte sen
Dra ett streck och gå vidare
Livet väntar därute
Gå ut och var glad!
Vad ska du annars ha allt det här till?

/ text från låten "Gå ut och var glad" av Ulf lundell

Sitter och lyssna på denna helt underbara låt med Ulf Lundelll. Drömmer mig bort till sommaren, brottet den 17 Juli, då Lundell stannar till i Halmstad och delar med sig av sin underbara musik. Har dock inte köpt några biljetter än utan måste kolla upp om pappa vill följa med. Någon annan vill väl tyvärr inte följa med men det gör ingenting  för jag och pappa har det alltid så kul på våra Lundellkonsertet så vi går gärna själva. Lillsyrran kanske hänger på också om vi har tur!

Så idag när vädret är som det är så säger jag som Lundell:
Du kan om du vill, så gå ut och var glad, för livet väntar där ute! 


Kommentarer
Postat av: lillasyrran

jag hänger nog gärna på :D

2010-03-23 @ 19:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0