En runda till Väla....

 

Pengar in pengar ut!

Igår la jag ut "min" gamla cykel till försäljning för få lite mer plats i garaget. Tog ett pris som jag tyckte var lite i överkant men eftersom jag inte hade någon brådska att bli av med den så tänkte jag att jag kunde försöka. Hela dagen igår var telefonen tyst, så jag tänkte att det var kanske lite för mycket begärt att få så mycket för den, men vid 9.00 tiden i morse ringde en kille. Han kom sedan en timme senare, provcyklade ett varv runt lekplatsen och sa; Den tar jag! Betalade glatt, packade in den i bilen och körde!
Jag kan lova att jag var riktigt glad. :)
 Visst det handlar inte om så mycket pengar, men att bli av med den så fort och på första samtalet, gjorde att det blev en riktigt rolig affär! Kanske skulle ha tagit mer betalt?! hehe. Nejdå, jag är jätte nöjd men jag kanske borde bli cykelförsäljare.
 Nu är cykeln egentligen inte min, utan jag har lånat den av min lillasyster, så pengarna kommer att åka vidare upp till Småland såklart. Dock kommer jag ta ut en liten "städ och fixarpeng" för arbetet med att förbereda den inför försäljning så jag kommer absolut inte gå lottlös jag heller! 

Efter cykelförsäljningen åkte jag, Sara, Emelie och Theo till Väla för att äta lite lunch. Det känns som det var jätte längesen jag var ute och gick i affärer så det var väldigt kul att gå och kolla på alla nya snygga vårkläder. Jag önskar så att jag hade en massa massa pengar över så man kunde köpa sig en ny vårgarderob.:) Men av någon anledning kommer mina kläder i andra hand nu för tiden så idag blev det Theo som fick en ny snygg vårinspirerad body med ett par limegröna mjukis byxor! Så nu har vi handlat klart för denna vecka.
Imorgon ska jag och Theo testa en ny grej. Barnvagnsbio! Ska bli spännande och se hur det fungerar. Vem vet jag kanske bara kommer se halva filmen men man måste ju prova för att få veta. 

Ha en jätte bra dag!

Kram Cykelförsäljaren och killen med mer kläder än både mor och far ihop.

[Busarna på fiket]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0