Te? Ja tack, men bara en kopp te.

Idag har vi bara måndagsmys jag och Theo. Eller bara och bara, det är ju helt fantastiskt igentligen, speciellt idag när Theo är på topp! Han sov nämligen som en kung i natt och vaknade inte förräns vid kl. 6.00 första gången så vi är väldigt utvilade. Sen började dagen med att Theo åt en stor portion gröt, det bara rann ner i lilla magen, det är så skönt att det fungerar så bra nu! 
Sen blev det en härlig runda ute i snöstormen. När vi gick ut vid 9.30 snöade det inte, men vid 9.45 va vi helt snötäckta! Vi brukar ju gå alla mammor i byn på måndagarna, men idag skulle det bara bli jag och Lotta men när jag kom till Lotta va det ingen klar där inte. Båda bilarna va hemma och det lyste i köket. Men alla persinenner va nerdragna och ingen öppnade när jag knackade på så det blev bara jag och Theo på dagens runda. Och som jag anade så hade det blivit en oplanerad sovmorgon för Lotta med familj. :) Men det gick ju bra ändå. Jag och Theo gick vår runda såklart ändå och när vi närmade oss hemmet igen så slutade det snöa. Perfekt!
 Nu har vi ätit lite både jag och Theo och ska nu leka lite innan det är dags för mamma att ta sig en kopp te. :) Och eftersom nyårslöftet i år blev detsamma som alla andra år blir det inget gott till teet utan bara en kopp te.
 
Ha en fortsatt bra dag!


Tassen värmer sig framför brasan och Theo leker med sin fina julklapp, kan man inte gå med den
 får man sitta i den istället. Går ju lika bra det, fast att låren är såååå stora och goa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0