BCV och lite tulpaner såhär dagen innan tulpandagen!

Idag har vi varit på 6 månadskontroll på BVC. Men först tog vi lite sovmorgon och städade huset men sen åkte vi in till Bodil för att se om kurvan låg bra till. Och det gjorde den såklart, han fick så mycket beröm, både för sin fina kurva och sin charm.
Men någon liten kille är han inte! Idag visade vågen 9450 g och måttbandet 71.5 cm. Så på måndag när han fira 6 månadersdagen så kan han nog även fira att han nått 9.5 kg i vikt. :) Så oj vilket kalas det blir! Blir nog att fira med att testa någon ny frukt!

Efter BVC åkte vi till Blomsterlandet och inhandlade lite nya blommor. Nu när alla tomtarna är borta så blev det lite tomt här och där så det har vi fixat till nu. Speciellt nöjd blev jag med inköptet av tulpanerna. Det är så mysigt med lite färg på borden!

Snart kommer Martin hem och vi har varit lite lata och inte börjat med någon mat, den enkla anledningen är att jag inte har kommit på vad vi ska äta, så nu får jag tänka ut något snabbt för om 20 minuter är han hemma. Kanske plättor. Jag fick ju ett nytt plättjärn i julklapp som vi borde inviga så det får det nog bli idag.
Sen vid 20.00 tiden blir det en promenad med mammorna i byn så det är nog bäst att jag sätter igång med plättorna så jag hinner ut i tid!




Undra om några av mina goa kilon sitter i alla mina hakor?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0