Aj, va ont det gjorde idag!

Besök av mormor och morbror och lite ont i örat!

Idag har mormor Birgitta och morbror Henke varit här och hälsat på! Men dagen började inte lika kul när Theo trillade och slog örat i bordskanten. Först såg det riktigt illa ut, hela örat va helt uppsvullet och då blev jag faktiskt lite rädd, för det är första gången som han har slagit sig så illa. Eftersom Martin jobbade så blev jag nog lite extra nervös eftersom man inte har någon och rådfråga med. Vad gör man nu? Hur allvarlig är det osv. Det känns som man hinner ställa sig hundra frågor på bara några minuter? Men som tur är så är jag är rätt lugn i vanliga fall så jag va lagom lugn nu också. När jag upptäckte att Theo slutade gråta och började leka och skratta med sina leksaker rätt fort igen så förstod jag att det va lugnt.
Så sen tog det bara 10 minuter och så kom mormor och morbror och då va örat väldigt rött och svullet men det va inget som bekymrade Theo! Som tur va! Utan han blev bara jätte glad av att få besök och kunde busa i samma fulla takt som vanligt. Sedan under dagen har svullnaden gått ner och nu är det en liten blodblåsa på örat och ett litet blåmärke bakom örat så det känns som att det gick bra trots allt. Men usch jag vill inte vara med om det igen hjärtat hinner ju stanna och hoppa runt i kroppen flera varv innan man har konstaterat att det inte är någon fara.

Men sen blev det att mysa och leka med mormor och morbror en hel dag!  Och det var extra kul att få visa upp sin fina solmössa som vi köpte i veckan, tyckte Theo. Och visst blev han söt i den?!

Nu har mormor och morbror åkte hem till Småland igen och tagit vår lille kisse med sig, för han ska åka på semester han också, några veckor i Bredaryd kommer inte att bli fel, utan han kommer antagligen att njuta och lata sig tills han kommer hem igen och blir jagad av den där jobbiga gåstolen! Så njut nu Tassen!!

Ha en fortsatt bra kväll!

Kram Ulrika, Martin och Theodore



Theo visar upp sin fina mössa för mormor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0