Härliga Lanzarote 2010!

Hemma igen efter en snabb vecka på Lanzarote. Jag kan inte fatta hur fort en vecka kan gå! Det känns som att jag nyss packade ner alla saker och planerade allt och nu är vi redan hemma.  Helt otroligt! Men kul har vi haft och det är väl antagligen därför det har gått så fort.

Resan har i alla fall gått jätte bra. Theodore trivdes som en fisk i havet och njöt av att få vara 100 % med både mamma och pappa i en hel vecka. Flygresan gick kalas bra och 5 timmar på ett och samma ställe blev inga problem alls, för det fanns ju en heldel människor att titta på, så det gick perfekt.

Nere på Lanzarote möttes vi av 25 grader och sol så vi blev väldigt glada. (då vi visst att det lika gärna kunde varit 17 grader och molnigt) Så det blev att slänga av sig långbyxorna och på med badkläderna, ut och lägga sig för att få så mycket sol på sig som möjligt, så det var helt underbart! Vi bodde på ett jätte fint all inclusive hotell så det blev mycket ätande men det var verkligen perfekt när man hade småbarn. Så det är ett tips till er alla med små barn. Man behövde inte springa ut och leta restauranger och sådant utan tog bara på sig skorna och gick ut till hotellets restaurang där man redan visst att det fanns barnstol, mikro, trevlig personal och go mat. Perfekt! Visst blir det lite tjatigt med samma ställe dag efter dag i en vecka, men det är ju det som är så bra, att man behöver ju inte äta där hela tiden, utan det blev såklart lite besök på andra restauranger också men den flesta måltider åt vi ändå på hotellet. Billigt, Bekvämt och Bra! Precis så som det ska vara när man är iväg med en kille på 6 månader!

Sen fanns det ju så många roliga människor på hotellet som ville gosa och prata med vår lille charmkille så Theo trivdes perfekt där! Uppmärksamhet till max!  Många av de tyska gästerna trodde dock att Theodore var en flicka, vet inte om det var för hans rosa vattenflaska J, de hade också lite svårt för att uttala Theodore så det blev några skratt för oss åt det hela. Men det var inget Theo brydde sig om utan han tyckte bara det var jätte kul att alla pratade med honom, såklart!

Solen höll sen i sig i några dagar och vi hade några härliga dagar vid poolen. Tyvärr började det mulna på mitt i veckan så det blev 3 dagar med molnigt väder. Det var inte så farligt första dagen för då blev det en massa promenader istället men dag 2 började vi tröttna så då hyrde vi en bil och tog oss en sväng runt på Lanzarote. Nu i efterhand är man faktiskt lite glad att det var lite mulet så vi kom iväg på bilutflykten för det var väldigt trevligt att få se andra delar av Lanzarote än just där vi bodde.

Som tur var blev även den sista dagen solig så att vi precis som vi började semestern, slutade den, med SOL! Men så mycket solbränna blev det dock inte. Jag behöver mer än 3 soldagar för att det ska fastna men däremot fastnade det mycket sol inne i kroppen. Det känns som att man rensade ut allt ur huvudet och hela kroppen känns redo att gå mot våren, så jag hoppas att den är på väg för nu är jag redo att ta emot den.  Tyvärr ser det ju inte så ut när man kollar ut! Massvis med snö och minusgrader. Även om jag tycker snön är jätte fin börjar jag tröttna lite. Vore skönt om det töade lite så jag kan gå mina vanliga rundor på dagarna för nu kommer vagnen inte fram. Men igår fick Theo låna mormor och morfars bebispulka så det kanske bli lite lättare att ta sig fram här i Utvälinge nu, vi får se. Den ska testas i eftermiddag!

Här kommer lite bilder ifrån semestern:

Flyresan dit!
Väldigt spännande för oss alla 3.
Men allt gick ju jätte bra så bussresan på 5 minuter till hotellet kändes ju lätt som en plätt! Lite värmt bara.

Framme på hotellrummet blev det på med solhatten!

På utflykt en molning och blåsig dag.

Men sen blev det som tur va badväder igen!

Simtur med Nemo!

När molnen kom fram blev det bland annat besök på ett köpcentrum och lite tidningsläsning i soffan.

Utsikten ifrån vårt hotellrum!