Fullrulle!

Lördag lördag!

Lördag redan? Ja, herre gud vad dagarna springer iväg....

Igår hade vi besök av mammorna i byn med familjer. Tyvärr kom inte Sara med familj då de var sjuka men det var fullt ös iallafall kan jag lova. 6 vuxna och 6 barn....inte konstigt att man känner sig lite sliten idag.
Man märker rätt fort att man inte är van vid en massa äldre barn utan att man bara har en liten plutt på ett halv år att ta hand om. För det var verkligen full fart från kl. 18 till 23.00. Visst det är jätte kul men samtidigt är det väldigt skönt när man som idag sitter i ett näst intill tyst hus, bara en tvättmaskin som brummar lite, och njuter av lugnet. (Theo sover)
Så det passar mig perfekt att det kommer lite barn ibland och hälsa på, så att jag i en lugn fart kan börja vänja mig vid detta tempo som barn i 5, 6 och 7 års åldern håller, för det kommer antagligen bara säga swisch så har jag själv barn i den åldern. :)
Så jag hoppas Gustav, Filippa och Casper kommer fler gånger och hälsa på!

[En film gjorde att det även hann bli lite vila bland allt bus för busungarna.]


[Själva satt vi vuxna (och Theo) och hade det trevligt...
Theos kompisar Victor och Leo hade somnat gott i varsin säng vid denna tiden på kvällen]


Då är det bara att ladda om batterierna igen!
 För ikväll kommer Linda och Johan på besök och med creme bruléen som redan är i ugnen så känns det som att det kommer gå kalas bra. Maten får Martin fixa till sen när han kommer hem ifrån jobbet så just nu återstår det nog bara en sak till för mig att göra, dammsuga. Sen är vi klara för att ha ännu en trevlig kväll med goda vänner!

Ha en jätte bra lördag alla ni som läser så ska jag gå och kolla till bruléen och hämta upp mitt lilla charmtroll som jag hör ligger och prata lite för sig själv i sängen.

Kram Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0