Bredaryd, Jönköping och all denna SNÖ!

Snö, Snö, Snö och en massa bus både i Bredaryd och Jönköping!


Nu är vi tillbaks igen! Känns som det var jätte längesen jag skrev något på bloggen och det är ju inte så konstigt att det känns så eftersom jag varit borta i några dagar.  Jag och Theodore tog tåget upp till Småland för att hälsa på mormor, morfar, moster och morbror i onsdags. Tågresan gick kalas bra! Upp till Halmstad sov Theo hela resan och sen därifrån till Bredaryd åt vi mellanmål, myste, kollade på andra resenärer och lekte.


[ Precis nypåstigna i Halmstad och har 1 ½ timme tills vi är framme i Bredaryd.]

Sedan blev det några härliga dagar hemma i Bredaryd. Vi träffade såklart både gammelfarmor och gammelmormor. Vi hann även med en fika hos Anita och Cajsa och där trivdes Theodore hur bra som helst! Cajsa är perfekt som lekkompis/barnvakt så Theodore njöt till max när han fick 100% uppmärksamhet. Det var dock inte bara Theodore som njöt utan även jag. Det är verkligen jätte skönt att få lite barnpassning och avlastning ibland. En av dagarna jag var uppe fick jag en väldigt härlig sovmorgon. Hur skönt är inte det en vanlig torsdag då? När allt morgonfix är fixat. Theo hade både ätit frukost, varit ute i friska luften och sovit förmiddagstuppluren. Nu låter det kanske som att jag sov till kl 12.00 men det gjorde jag såklart inte utan kom upp vid 10-tiden. Men det är ändå en lång sovmorgon för mig och kanske för de flesta småbarnsföräldrar!


[Det är kalas kul när moster Helena matar mig!]

[Jag som skulle sluta äta onyttiga saker! Det gick tyvärr inte så bra
när lillebror gör sådana här fina semlor.]

[På besök hos gammelmormor! Theodore, mormor Brigitta och gammelmormor Karin.]

Efter några dagar hos mormor, morfar och gänget mötte vi upp pappa Martin och så åkte vi vidare till Jönköping för att hälsa på Theodores kompis Hugo med familj!



[Theo och kompisen Hugo som det skiljer 4 dagar på!]
[Det är väl inte bara jag som tycker att Theo är jättelik morfar Bo på detta kortet, när han var liten, väl??]

[En bild på Jörgen och Lisas jätte fina hus och på just den här bilden är det köket och där har Theo tagit plats för att såklart inte missa middagen!]

Och det gjorde han rätt i, även om inte han fick något av den maten som skulle serveras just då, för det va fläskfilé med klyftpotatis! Hur gott som helst!




[BuS KiLlArNa]

[Theo passade även på att testa Hugos fina stol och såhär kul var det!]


Det blev en trevlig helg i Taberg med en massa god mat, melodifestivalen, spel (jag och Lisa var helt klart bäst och svarade rätt på de flesta frågorna..hehe), barnsnack och alldeles för mycket snö!! Så det hoppas jag att vi gör om snart igen (fast vi kan hoppa över snön)!

När det var dags för att åka hem blev det till att skotta fram bilen, annans hade vi nog fått stanna några dagar till, för det var hur mycket snö som helst uppe i Taberg! När vi kom hem till Utvälinge kändes det som att vi hade hur lite snö som helst när man jämnförde med de andra ställerna vi hade varit på de senaste dagarna! Så vi här nere i Skåne ska inte klaga vi har knappt någon snö alls ju..Hehehe


[Jörgen försöker leta upp sin volvo!]
 
[Martin skottar fram vår snöboll till bil!]


Tack Jörgen, Lisa och Hugo för en trevlig helg!
Vi får ta och ses snart igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0