Bak,promenix och slödag

 Oj ja, vilken slödag det har blivit idag!


Vi hade redan igår beslutat oss för att inte åka någonstans idag men det går ju knappt att gå utanför dörren ens! Vagnen fastnar lite här och där och eftersom jag inte har varit och köpt några termobyxor så är jag blöt upp till vaderna när jag kommer in igen. Inte kul alls. Men trots detta tog jag och Theo oss en liten promenad efter lunch i alla fall. Vi båda behövde lite luft och Theo sover så mycket bättre ute än inne. Rundan blev dock inte så lång som vanligt men skönt var det minsann.


Sen för att kompensera upp promenaden så blev det till att baka lite. Jag behövde testa att göra denna kaka en gång, då jag tänker bjuda på den, när mammorna i byn med familjer kommer på fredag kväll.


Vitchokladkaka på mitt egna lilla vis blev det. Hade bara en vit chokladkaka så det blev mörk choklad ovanpå och vit inuti. Sedan för att piffa till det lite så är det några hallon inuti också. Vet inte alls om det blir bra utan ska bjuda Martin på det den ikväll så nästa gång jag skriver i bloggen så får ni reda på hur den smakade.


[Så här kul var det att baka iallafall eller leka menar jag!]



Ha en fortsatt bra dag i snövallarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0