Påskhelgen är här...

Påskigt!

Nej, jag är nog inte så påskig av mig! Tycker att man precis har plockat undan julpyntet ju, så det känns lite jobbigt att klättra upp på vinden och rota fram nästa pynt igen. Men mamma som man nu är, måste man nog vara lite pyntig (har fått för mig att det tilllhör mammarollen), vill ju inte att Theo ska växa upp i ett påskfritt hem. Utan självklart klättrade jag upp på vinden igår och hämtade ner våra 2 kycklingar och lite fjädrar. Måste erkänna att det blev rätt fint faktiskt. :) Så idag ska jag åka iväg och inhandla lite påskblommor också....vem vet jag kanske slutar som en stor ända påskakärring...:)

Vill dock göra ett tilllägg till min mamma och min sambo: att PÅSKÄGG är inget som vi hoppar över utan det mottages gärna som vanliga år...(inget som försvinner bara för att man har blivit mamma)..man vet ju inte vad Ni kan få för er...Bäst att vara tydlig..hehehe

[Skratta gärna åt mitt påskris med fjädrar, det bjuder jag på idag, men det är första gången som jag fixar ihop något sådant här..så för mig blev det riktigt påskigt..hehe]

[De fina Ester påskkärringarna fick komma ner ifrån vinden på Ester-dagen som var igår..Vilket sammanträffande!]

Ha en jätte bra påsk och ät många påskägg!!!


Kommentarer
Postat av: Lisa Och Hugo

Så påskfint ni har fått det. Verkligen. Vi har samma problem här. Orkar inte ta fram kycklingar. Har dessutom bara 2 stycken..Men, som du säger, man får väl jobba lite så Hugo lär sig vad påsk är...



Ha en bra påsk!!

Kram från Taberg

2010-04-01 @ 17:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0