Sovmorgon för mamman i familjen..

Då va det söndag idag, men det känns helt klart som måndag här på trossvägen, eftersom martin åkte iväg för att jobba på förmiddagen..Men nu är han snart hemma igen för dagarna blir ju inte lika långa på jobbet när det är helg. (som tur är)
Men innan han åkte iväg fick jag en riktigt härlig sovmorgon. Kl. 8.00 tog Martin med sig sitt täcke, sin kudde och lille Theo ut till soffan och hade lite far och son morgonmys, medans jag somnade om som en stock. Kl. 10.00 vaknade jag pigg och glad och det gör man inte varje morgon kan jag lova! Så tack Martin, det börjar bli en lite återkommande grej varje söndag, att jag får lite sovmorgon, och jag tycker vi bör fortsätta med detta..vad tycker du?!

Men sedan va det upp och hoppa och dra på sig "ut och gå kläderna" för det blev en härlig promenad i det höstliknande vädret. Det blåste, va mulet och graderna låg på ca 15 +....men av någon anledning tycker jag att det är riktigt mysigt när hösten gör entre. För när man sedan kommer hem och sitter i soffan med en kopp varmt te och kollar ut är det riktigt härligt.

En annan liten tokig sak som hände idag va att Theo passade perfekt i storlek 68..Vet inte om Kappahl har små storlekar eller om det är Theo som växer så det knakar..Men i vanliga fall har han ju storlek 62 just nu, men jag är rädd för att alla fina kläder i denna storlek snart är försmå..Så nu blir det att använda kläderna i 62 mycket och byta varje dag för att vi ska hinna använda allt litegranna iallafall. :)

Men som många säger...Ta vara på tiden, för det gå så fort när de är så små. Men hur ska man hinna ta vara på tiden då? Jag njuter varje minut av livet just nu, men tycker ändå att det går alldeles för fort...(redan storlek 68 på min lille kille ju, vart tog tiden vägen när han va i storlek 56?)
Det är bara att konstatera att tiden går för fort just nu..snart är det väl dags för moppen så det bästa är nog att bara vänja sig vid farten och haka på, så välkommen du också att hänga på!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0