Lång promenad på 70 väg

Idag skulle vi in till Ängelholm för besök hos BVC och för att vara lite miljövänliga tog vi bussen. Det va första gången Theo åkte buss och eftersom han inte vaknade under turen så kan man tolka det som att han tyckte det va riktigt trevligt att åka buss!

Innan besöket blev det en snabb fika hos tjejerna på Espresso House, där vi även passade på att ta denna fina bild..Allt ljus på kanelbullen. Jag vet ju om att EH´s kanelbulle är go..men inte lika go som min Theo kan jag lova..så idag fick han vara bullen med allt ljus på sig..
När vi sedan hade varit på besöket tog vi beslutet att gå hem. Något som vi aldrig tidigare testat oss på, men det gick faktiskt hyfsat bra. För er som inte känner till vägen är det en lååååång, smal och rak 70 väg...man kan tro att den aldrig ska ta slut, men det gör den....tyvärr är det ingen gå/cykelväg brevid, utan man får gå på vägen och ibland i diket. :(

Det tog ca 40 minuter ifrån den lilla Ica butiken som man kommer till först i Ängelholm och 1 timme ifrån Stortorget. Perfekt runda tycker jag..men det hade underlättat om alla bilar körde i 70 km/h och inte i 90 km/h...Men jag vet ju själv hur det är..man gasa gärna på lite extra på vägarna...men nu framöver ska jag alltid köra i högst 70 när jag kör på denna väg..oj, eller såklart på alla 70 vägar menar jag..
Efter lite regn, en heldel blåst och när ett antal bilar, lastbilar och bussar kört om oss va vi hemma igen. Trötta och nöjda med vår lilla utflykt ska vi nu börja laga en kyckligpaj tills pappa Martin kommer hem..och nu hör jag att det inte bara är jag som är hungrig utan även en liten Theo så det blir nog till att amma först och sen göra paj. :)









Kommentarer
Postat av: Emelie

Såå söt han är!!

2009-09-30 @ 20:43:26
URL: http://emeliejalonen.blogspot.com
Postat av: Lina

Godingen då!! Hur stor är han nu då? Kram oss

2009-10-01 @ 09:11:36
URL: http://lokesfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0