Helgen hos Anni, sovmorgon och dopmöte..


I Helgen har jag, Theo och Madde varit hos Anni i Järnforsen. Järnforsen ligger mitt i skogen i Småland. Så det tog en liten stund att köra dit, och tyvärr tog det ännu längre då jag körde fel, men som tur va kom vi fram tillslut. Theo verkligen älskar att åka bil så det underlättar ju när man är iväg.
Väl framme hos Anni blev det en riktig godishelg, dvs. att vi äter så mycket onyttigt vi kan och sen få dåligt samvete dagen efter. I Vanliga fall brukar det ju bli lite alkohol också, men eftersom jag ammar så blev det bara ett glas vin för min del.
Eftersom det va jätte längesen vi träffades alla tre så blev det mycket tjejsnack och egentligen räcker inte en helg till, så vi bör nog ses snart igen....Ska försöka få hit Anni någon helg framöver, hon har ju inte varit här i huset och hälsat på än, framåt jul kanske.
Helgen försvann iväg väldigt fort vilket tyder på att vi hade väldigt kul. Som tur åt vi inte bara godis, utan va även ute och gick två härliga rundor för att förbränna lite av allt gott som vi satt i oss och sen blev det lite matlagning (Madde och Anni lagade mat, jag lyckades alltid sitta och amma när det va dags att fixa maten..hehe) och sedan blev det mycket "bara sitta och umgås tid"..som va det bästa!!

Madde som läser min blogg vet att jag brukar ha sovmorgon på söndagarna..och underbar som hon är, kom hon in kl. 8.00 och frågade hur jag och Theo hade det. Theo hade precis ätit och jag försökte få honom att somna om igen, eftersom jag va såååå trött. (hade sovit halvdåligt hela natten.) Snäll som Madde är sa hon: Jag ta honom en stund så kan du sova lite till. Och jag är säker på att jag somnade innan hon hann stänga dörren in till rummet. Jag vaknade sedan med ett ryck och kollade på klockan. Oj, då va hon 10:30..och jag vet ju att Theo blir riktigt arg om han inte få mat varannan timme. Så jag hoppade upp som när man försovit sig och snabbt ut till tv rummet där Theo och Madde satt och lekte i soffan..Hur glada som helst båda två! Madde hade fått honom att somna om en stund och sen hoppat, lekt, myst, bytt blöja och allt sånt...Och jag hade sovit som en stock och blev nu hur pigg som helst!! Så Tack Madde, du är en min ängel och Theos bästis!

När klockan närmade sig 21.00 var vi hemma på Trossvägen igen. Theo som inte badat på några dagar va tvungen att ta ett bad..så det blev ett sent dopp innan det va dags att krypa ner i sängen igen..Martin och jag satt uppe lite längre för att planera dopet, då vi hade dopmöte med prästen nu på morgonen..
Även det gick jätte bra! En mycket trevlig präst och ett spikat program tyder på att dopet kommer bli kanon bra! Så nu ska jag börja planera lite inför det. Alltid är det något, men det är ju tur när man "bara" är hemma om dagarna...fast först ska vi ta en promenad med Sara och Emelie..för nu har solen tittat fram mellan regnmolnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0