Fågelskådare eller solare

Idag gick jag och Theo ner till havet och satte oss för att njuta av det fina vädret. När vi kom ner till ön som stranden ligger på va vi inte ensamma. Jag fick för mig att det skulle vara fler som vi där, solare alltså, men så va inte fallt....längs med hela stranden stod det minst 50 fågelskådare..:) Det va kikare, gröna naturbyxor och termosar överallt! Vi slog oss ner såklart och njöt av solen, samtidigt som vi fick en trevlig lektion om fåglar...

Men sen när Theo började vakna tog jag ett snabbt beslut om att gå hem, för jag tror inte de andra hade uppskattat en hungrig skrikandes bebis som skrämmer bort alla de unika fåglarna. Och jag kan ju gå ner till ön i morgon igen och titta på fåglarna, men det är ju inte lika lätt för dem som hade åkt hela vägen ifrån Växjö, så jag tyckte jag kunde anpassa mig denna soliga dag.....

Kommentarer
Postat av: Din bror

hej, fin blogg ni har fått till.

jag får väl komma ner å visa upp min hoj snart.theodore kanske vill med på en sväng :D

2009-09-20 @ 08:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0