Nu va det ett tag sen..


Dagarna går så fort och internet låg nere igår så det har inte blivit så mycket bloggande på den sista tiden. Och det bli nog inte så mycket just nu heller, för Theo har magknip och är väldigt orolig, även nu när han sover!  Han har varit trött hela dag och mest velat sova, men samtidigt kan han inte få ro eftersom magen sätter igång hela tiden. Så nu ligger han i sin vagn jämte en brummande tvättmaskin. Det verkar som att han blir lite lugnare om det är lite ljud runt omkring. Efter nästa matning ska vi ta ett bad med massage och se om det lättar upp magen lite för allt annat jag testat fungerar inte idag.
Som tur är kommer Martin hem från jobbet snart, då jag har sträckt min axel och har väldigt ont när jag går runt och bär Theo och idag är det som gäller, varje gång jag satt mig ner har han börjat storgråta...stackaren....men förhoppningsvis mår han bättre i eftermiddag när vi har badat och har jag tur kanske jag kan få lite massage jag med. (så mår jag bra också..:))

Vad har annars hänt i veckan då?
Jo, i torsdags va vi på Familia och fikade med Lina och Loke. Väldigt trevligt. Loke fyllde 6 månader i onsdags så han är en stor kille nu!
I går var vi bara hemma. Jag hade sovit väldigt dåligt så det blev att ta det lugnt eftersom vi skulle ha besök sen på kvällen. Så det blev en stund ute i det fina vädret, där jag plockade lite löv, kastanjer och annat skogigt som jag ska använda som dekoration på borden vid Theos dop, som redan är nästa lördag..tiden går så fort..(känns som jag skriver det ofta..hehe.) Sen blev det lite städning och förberedelse inför kväll när Gert-Ove och Åsa kom och hälsade på. Martin lagade en fantastiskt god middag, han är så duktigt, så jag funderar på varför han egentligen ska gå på matlagningskurs när han redan är så bra..:) Men han kan säkert bli ännu bättre och jag ser såklart framemot allt nytt han kommer att lära sig..mums.
Igår blev det iallafall ostbricka till "förrätt" sen blev det oxfilé med potatis och palsternackspuré, ansjovis och kapris smör och lite smörvända sockerärter/morötter till varmrätt! Till dessert blev det gino (varma jordgubbar, bananer, vindruvor, kiwi och vit choklad) med glass. Hur gott som helst!

Ikväll blir det nog inte lika avancerat för vi ska bara vara hemma och ta det lugnt. Det bli nog att sitta och mysa framför tv:n och kolla på fotboll! Sen får vi nog ladda upp oss inför morgondagen, då vi ska åka på dop i Malmö. Lilla Emma ska döpas så det blir som ett genrep för Theodore inför nästa lördag då det är hans tur att doppa håret i vattnet! 
Nu har lillkillen iallafall fått sova lugnt och skönt i 45 minuter och jag har fått blogga en liten stund....så nu vaknar han nog snart och då är vi båda redo för ett varmt härligt bad!    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0