Kallt men soligt

Igår va det dop i Malmö, lilla Emma visade Theo hur duktig man ska vara när man döps, så jag hoppas Theo kollade extra noga. För det blir ju så mycket roligare med en glad bebis än med jätte tårar och skrik...:)

Idag blev det en promenad i det kalla vädret (5 grader bara när vi gick ut) med mammorna i byn. Vi brukar ju ta en fika efter promenaderna, men idag va det bara jag och Eva som hann med det, så vi satt länge hemma hos Eva och pratade en massa. Barnen är ännu för små för att leka med varandra, så det blir mest mammaprat. Viktor som är sex månader sov sig igenom hela fikan så idag va det Theo som höll igång, han va vaken nästan hela tiden och provlekte med alla Viktors leksaker..:)..(sen somnade han väldigt gott i vagnen på vägen hem kan jag lova.)

Nu ska vi nog bara ta det lugnt resten av dagen. Kan hända att Sara hör av sig och vill ta en promenad och det skulle bara vara skönt för nu på eftermiddagen har solen äntligen tittat fram! Annars idag blir det kanske en film och lite mys i soffan innan pappa Martin kommer hem..
Klippa naglar på en liten kille måste göras också kom jag på..för nu är han helt röd i ansiktet av alla rivsår som han orsakar med sina små naglar....blir spännande att se hur det går..:)


Kommentarer
Postat av: Maritha

Så trevligt det låter att ni är flera småbarnsföräldrar som umgås och att barnen så småningom har lekkamrater. Ni behöver då inte känna er "isolerade" som jag kunde uppleva ibland när barnen var små.

2009-10-12 @ 17:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0