Hemska svin, go mat, lite spakänsla och städning!

I lördags va jag och Martin ute på restaurang för första gången sen Theodore föddes. Theo fick vara hos farmor och det gick väldigt bra, över förväntan faktiskt, då jag trodde att Theo skulle larva sig med flaskan som han gör ibland. :)
Jag och Martin njöt av lugnet och den goda maten...det va väldigt skönt att bara vara vi två en liten stund..

Tyvärr slutade inte kvällen som vi hade hoppats, utan någon/några idioter till människor försökte göra inbrott i vårt hus. Riktigt förbannade och ledsna fick vi åka hem redan vid 22 tiden, vi som skulle ha sovit över hos Farmor och sen haft en härlig dag i Halmstad på söndagen egentligen, men farmor fick följa med oss hem istället, för vi va tyvärr inte kördugliga, så farmor fick bli chaufför.
Kan berätta att det inte är kul att komma hem och se att någon/några har fördärvat och försökt ta sig in i sitt hem, hemmet är ju platsen där jag ska vara trygg och där jag ska känna att jag kan bevara mina ägodelar..men tyvärr är det inte så på denna jord, inte ens i Utvälinge, och det gör mig så arg. Jag tackar gudarna att vi har larm, hade vi inte haft det hade huset antagligen varit rensat, rensat på minnen, för några större värdesaker har vi inte hemma. Grannsämjan på Trossvägen är jätte bra och vi måste verkligen tacka våra närmsta grannar för all hjälp i lördags och nu är vi tajtare än någonsin, så kommer de där idioterna tillbaka så är det bara att vända för dem, för nu har vi stenkoll på våra borgar!!
Slutskrivit om detta hemska...och till något roligare...

Jag och Theo tog sedan bilen i söndags och åkte upp till Bredaryd för att tillbringa några dagar hos mormor och morfar. Det blev några trevliga dagar med släkten och det är ett perfekt ställe för att vila upp sig. Mormor och moster sysselsatte Theo medans jag fick sovmorgon, god mat och bara tid för att slappna av och vila upp mig..som att åka på spa ungefär..hehe
I onsdags va det dags att åka tillbaka till vår kära pappa Martin, för efter någon dag började vi ju såklart sakna honom väldigt mycket, och 3 nätter utan honom blev vad vi klarade..:) Fast den egentliga anledningen till att vi åkte hem på onsdagen va att vi skulle på babysim, för första gången och oj, va härligt det va! Theo, precis som de flesta andra barn älskade det...och blev jätte trött...fast att vi "bara" badade i 20 min så sov han flera timmar sen..:) Även jag blev trött och ägnade resten av dagen till ingenting, förutom en fika med Sara och Emelie, som vi också saknat när vi varit borta såklart....
Nu blir det till att fortsätta med dagens saker..Städa och tvätta..Jippi!



Världens goaste kille!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0