Lussedagen går mot sitt slut...

Då är lussedagen snart slut och Theo har i helgen ätit sina första riktiga portioner med gröt! 2 gånger under helgen har han ätit upp allt och inte fyllt ut magen med något annat, utan klarat sig i några timmar till. Så duktig! Det tog ju bara 3 veckor för honom att komma på hur man ska gapa..hehe..Men nu är det hur gott och roligt som helst att äta gröt! Och så här nöjd är tomten efter kvällsmaten:



Sedan va det dags för att få upp granen som blev inköpt idag! Jag har pratat om denna gran i flera månader men insåg för någon dag sen att det nog inte blir ingen gran i år. Latheten och tålamodet att gå och köpa fot, ljuslinga och gran tillsammans med Theo blev förstor så jag insåg att det inte blir någon gran. Men idag när Martin va ledig tog vi tag i saken och nu står den där så fin! Lite sne, för lite ljus och halvdan, MEN den är på plats!!  Jag har aldrig köpt någon gran tidigare i mitt liv så jag va inte så noga med hur den såg ut, utan tog den som verkade ok, Martin har däremot aldrig sett en konstigare gran, sa han när jag kom hem med den. Och jag är villig att hålla med honom lite grann faktiskt. Men va gör det, den är på plats iallafall. :)




Sen kommer här lite bilder på vår nya utebelysning som sattes in i veckan för er som är sugna på att se hur det blev:

Lite lampor längs med muren....man kan även se vår nya fina stjärna i köksfönstret som kom upp idag. :)
Och här är den fina julgranen och lite markbelysning:


Nu är det bara 1½ vecka kvar tills jul och det ser vi framemot men allra mest ser jag framemot att Martin ska vara lågledig och dit är det bara 5 dagar :) Tjohoooo säger mamma Ulrika och lille Theodore, oj så mycket vi ska mysa med pappa under julhelgerna!

Ha en bra början på veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0